Access Oslo Executive Handling ble grunnlagt i 2016 og har siden starten blitt en ledende executive handling agent i den nordiske regionen. Vi startet i et monopolistisk marked som var karakterisert av et nivå på service og sikkerhet som ikke matchet standardene man kan forvente av en VIP handling-agent i dag.

Med en unik innsikt i markedet fra synsvinkelen til reisende, flyselskap og handlers, har vi alltid vært et skritt foran. Det som skiller Access Oslo fra andre er vår evne til å raskt tilpasse oss våre unike kunders ønsker og til å identifisere nye forretningsmuligheter.

Vi har hele tiden utviklet strategien vår når det kommer til service. Men det aller viktigste er at vi har bygget et sterkt team med erfaring fra flere relevante områder. Teamet vårt har virkelig omfattende kompetanse, alt fra operering av privatfly til megling av private charters og design av eksklusive reiser.

Jeg er selv pilot og har med det vært i flybransjen og jobbet for high-end markedet i mer enn 15 år. Jeg så en mulighet for Access Oslo til å komme inn i markedet som da var et underutviklet marked for luksusreiser i Skandinavia. Som en pilot og passasjer som ofte fløy frem og tilbake fra Norge, så jeg potensialet med å tilby et mer sofistikert tilbud til VIP kunder. Defor ekspanderte vi tjenestene våre til å ikke kun tilby jet handling men til å også være et alt-i-ett tilbud for våre klienter.

Mens vi etablerte vår tilstedeværelse på Oslo og Sandefjord Torp (FBOs), fikk vi en god innsikt i det n¨værende reisemarkdet og behovene til våre høyprofilerte kunder. Vi fikk med det også opparbeidet oss et godt rykte blant nøkkelpersoner i reiselivsbransjen og våre kunder gir oss tillitten til å håndtere deres reisebehov.

De siste par årene har vårt klientell i det eksklusive markedet økt betydelig. Et stort antall kunder har bestilt eksklusiv reiseservice gjennom våre to FBO’er. Selv om vi raskt så et økende behov for luksusreiser i Norge, skjønte vi også ganske fort at det er få firmaer i Skandinavia som leverer et høyt nivå på de samme tjenestene. Enten de reiser i forbindelse med forretning eller ferie, ønsker vi å være det firmaet VIP kunder henvender seg.

Sikkerhet er vår prioritet

Alle kan si de opererer sikkert, men ikke alle har en systematisk måte å kontinuerlig evaluere og minske sikkerhetsrisiko. Access Oslo har et omfattende program (IS-BAH stage II) for å oppnå den høyeste standard for sikkerhet som er mulig innen flybransjen. Vi var den første handling agenten i Norden som ble IS-BAH sertifisert, og den første til å iverksette dette i alle ledd i organisasjon vår. Vi bryr oss om våre kunder og vi sørger for at de er i trygge hender fra det øyeblikket de ankommer våre fasiliteter, samt hele veien til de forlater oss og reiser hjem igjen.

Forpliktet til bærekraftige reiser

Gjennom våre reiseoperasjoner er vårt mål å redusere det miljømessige avtrykket og øke vår positive innvirkning på lokalsamfunnene.

For å imøtekomme våre kunder er alle våre reiser klimakompensert gjennom vårt samarbeid med miljøorganisasjonen Chooose. Vi er ikke perfekte og vi har fortsatt en vei å gå med å gjennomføre flere miljøvennlige steg for å få vårt klimaavtrykk så lavt som mulig. Uansett er vi bevisste i vårt ansvar ovenfor planeten vår og kommende generasjoner.

COVID-19 & post-COVID

Som vi alle vet er, og har, restriksjonene rundt Covid-19 pandemien vært en vanskelig utfordring for reiselivsbransjen. Det Access Oslo har vært gjennom er ikke noe unntak. Vi har brukt perioden vi har hatt i denne tiden til å fokusere på å forbedre vår service, ytterligere styrke teamet vårt og gjøre det vi kan for at reisen til kundene våre skal bli enda mer minneverdig. Vi er sikre på at Access Oslo vil være et mer robust selskap etter pandemien, med et enda større fokus på bærekraft. Vi blir veldig glade om du vil være med oss på vår reise og at vi sammen kan lage fantastiske nye muligheter!